דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לסיכום מאמר אקדמי 

מאת    [ 05/07/2018 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2198 פעמים ]

מאמר אקדמי הוא מסמך שנכתב על ידי חוקרים שמשקף את המחקר שביצעו. יש כמה סוגים של מאמרים אקדמיים  והם נבדלים לפי שיטות המחקר שבוצעו. באקדמיה כיום ניתן לקיים מחקרים על סמך השיטות הבאות: כמותי, איכותי ותיאורטי. הכמותי הוא מחקר שבוחן קשרים בין משתנים שונים אותם החוקרים רוצים לבחון. במחקר שכזה נעשית מניפולציה ניסויית; מחקר איכותי הוא מחקר שבוחן תופעה חברתית בעלת חשיבות על ידי ראיונות עומק, תצפיות ושיטות שונות. מטרת התצפיות והראיונות היא להיחשף לנרטיב האישי של אנשים שעברו התנסות שהינה חשובה למחקר המתבצע; שיטת המחקר השלישית והאחרונה היא מחקר תיאורטי. במחקר תיאורטי בוחנים נושא מסוים בהתאם למחקרים שנעשו עליו או יישום של תיאוריות על אותו הנושא.

 על סמך שלושת שיטות המחקר הללו נכתבים שלושה סוגים שונים של מאמרים אקדמיים. שיטות אלו שונות אחת מחברתה לכן גם המאמרים יהיו שונים. כל מאמר בנוי בהתאם לסדר והמבנה של שיטת המחקר. במחקר כמותי ייכתבו התקציר, סקירה התיאורטית(הקדמה) מטרות והשערות המחקר. בפרק השיטה ייכתבו הכלים שבהם נעשה שימוש במחקר ובפרק התוצאות והמסקנות יוצגו התוצרים והמסקנות שהגיעו אליהן החוקרים; במאמר איכותני יהיו התקציר וההקדמה. בפרק השיטה תוצג שיטת הראיון, בפרק התוצאות יוצגו עיקר הניתוחים שהחוקר ערך ובפרק המסקנות יוצגו המסקנות העיקריות שהגיעה אליהן החוקר; במאמר תיאורטי יוצגו התקציר וההקדמה, בשיטת המחקר יוצגו המחקרים שנבחנים או האופן בו ינותח הנושא ולפי איזו תיאוריה, בתוצאות יוצגו כלל המסקנות שהגיע אליהן כותב המאמר ובדיון הכותב יפרש את מסקנות אלו. ניתן לראות עד כה, כי למרות שיש שוני בין המאמרים עדין יש קווי דמיון במבני התוכן, לכן התייחסות למבנה המאמר היא כלי מפתח ודרך המלך לסיכום המאמר.

נו, אז איך מסכמים?

בגלל שבמאמרים אקדמיים מושם דגש רחב על המבנה, אותו מבנה הוא אמצעי מעולה לשלוט, להבין ולסכם את המאמר. לכן אם הסטודנט בסיכום המאמר יתייחס אל מבנה המאמר, במעשה זה יקל על ההבנה ועל מלאכת הסיכום. דרך טובה להתחיל לסכם היא להתייחס לחלקי המאמר שמכילים את מירב התוכן החשוב, אלו חלקי התקציר, ההקדמה והדיון. התקציר מסכם את עיקר התכנים החשובים והעיקריים על המחקר; ההקדמה מתייחסת לכל התכנים הנוספים שהינם קריטיים להבנה של הנושא הכולל. כמו כן חשוב להתייחס לסופה של ההקדמה כי בחלק הזה מצוינים כל התכנים הספציפיים במחקר שנעשה שהינם חשובים במיוחד להבנה של ייחוד המחקר; לבסוף הדיון מציג את מטרת המחקר ושאלות המחקר. בנוסף לזאת, נכתב בדיון האם השערות המחקר אוששו או הופרכו. פרק הדיון גם עונה על שאילת המחקר ומציג את מיטב התוצאות והמסקנות.

בסיכום המאמר מתייחסים לכל אחד מהפרקים שצוינו מקודם, דרך טובה לסכם, היא להתמקד בפרקים הללו ולכתוב אותם באמצעות סיכום קצר של התוכן שנכתב. לאחר הכתיבה הקצרה יש לחבר את הפסקאות  רעיונית למבנה אחד יציב ולאחר החיבור המאמר מסוכם.

 

אקדמוס - עוזרים בכתיבה אקדמית חייגו - 055-8852180


 


http://www.akademos.co.il/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב